Jak zmotywować się do uprawiania sportu?

Idealna waga i wyrzeźbiona figura nie jest priorytetem dla Pięknej Dziewczyny, jednak obowiązek dbania o własne ciało i zdrowie jest jak najbardziej obowiązkiem chrześcijańskim. Jeśli więc tłumaczysz sobie, że liczy się wyłącznie to, co kobieta ma w środku – że ważna jest wspaniała osobowość i intelekt, a po kryjomu objadasz się fast-foodami  i słodyczami, nie ruszając się przy tym z wygodnej kanapy – wiedz, że to nie jest dobra postawa. Kiedy zauważysz, że waga łazienkowa wskazuje na wiele zbędnych kilogramów, to najlepsza pora by zacząć działać! Łatwo powiedzieć – gorzej wykonać. Szczególnie, jeśli jedzenie jest tym, co kochasz najbardziej, a sport i treningi to Twoja bardzo kiepska strona. Czy sport kojarzy Ci się z porażkami na lekcjach WF, z kolką w boku podczas klasowej wycieczki w góry albo z zadyszką, kiedy biegniesz do autobusu? Jak to zmienić?

Drobne kroki

Postaw sobie realne cele. Nie musisz zrzucać od razu 20 kilogramów. Powinno Ci zależeć na Twoim zdrowiu, a nie na szokującym efekcie i podziwie koleżanek. Jeżeli w ciągu trzech najbliższych miesięcy nie przytyjesz kolejnych kilogramów, a schudniesz dwa – to już będzie sukces.

Więcej ruchu

Pomyśl, w jakie miejsca zawsze jeździsz autobusem albo samochodem? Może jednak wybrałabyś się pieszo lub wsiadła na rower? A może wysiądziesz jeden przystanek bliżej? Spacer pozwoli na spalenie kilku kalorii. Sprzątanie? Sięgnij po odkurzacz częściej niż raz w tygodniu, umyj okna, wynieś śmieci za brata – nawet, jeśli jest to jego obowiązek. Zmień myślenie… Ruch jest Twoim sprzymierzeńcem.

Strój sportowy

Wstydzisz się iść na siłownię, bo tam panuje rewia mody? Markowe leginsy, buty, torby… Masz trochę racji, ale czy marka jest aż tak bardzo istotna? W dyskontach bardzo często pojawiają się dużo tańsze odpowiedniki ubrań sportowych. Warto kupić sobie nowy komplet ubrań do ćwiczeń, bo Twoja motywacja na pewno wzrośnie, jeśli w wielkim lustrze zobaczysz Piękna Dziewczynę w ładnym dresie, a nie w T-shircie wyglądającym jak worek do ziemniaków.

Spróbuj czegoś nowego

Jeśli jesteś przekonana, że na aerobiku na pewno znów pomylisz kroki, to wybierz coś innego… Może ćwiczenia rozciągające na początek? Gimnastyka pleców? Może jumping frog (zajęcia fitness na trampolinach). A co powiesz na basen, biegi, rower, rolki albo salsę? Możliwości jest wiele. Najłatwiej, oczywiście, zapisać się na zumbę z koleżanką…ale może znajdziesz coś, co sprawi Ci większą przyjemność? Uważaj jednak na niektóre propozycje fitness klubów, bo na przykład joga stanowi zagrożenie duchowe, gdyż nie jest tylko i wyłącznie zestawem ćwiczeń, ale filozofią myślenia. Jeśli masz wątpliwości, zapytaj kapłana.

Internet i płyty DVD

Jeżeli należysz do osób, które potrafią bez wychodzenia z domu zmusić się do ćwiczeń, to gratulacje – możesz ćwiczyć w domu. W Internecie znajdziesz mnóstwo propozycji. Tylko pamiętaj o systematyczności.

Jesteś Piękną Dziewczyną

Piękno naprawdę nie jest mierzalne rozmiarami S, M czy L. Nie zapominaj, że powinnaś dbać
o własne ciało przede wszystkim dla zdrowia i dobrego własnego samopoczucia.
Planując poprawę własnej sylwetki, nie porównuj się z nikim i nie sugeruj opiniami innych. Nie poddawaj się i spróbuj – tym razem Ci się uda!

Więcej od Marta Chartuniewicz-Bober

Wrzesień i co dalej? Modlitwa przed wyzwaniami w nowym roku szkolnym.

               Początek roku szkolnego u wielu...
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *