Farbotka

Farbotka to młoda, świetnie rozwijająca się firma z branży modowej. Marka pojawiła się na rynku kilka lat temu i szybko wzbudziła zainteresowanie nie tylko w Polsce, ale i poza granicami kraju. Jej twórczynią jest projektantka z Białorusi, mieszkająca w Polsce i wiążąca z naszym krajem swoją przyszłość – Juliana Farbotka. Rozmawiamy o jej artystycznej pasji połączonej z pracą. Skąd wziął się pomysł na tworzenie sztuki użytkowej, głównie torebek?

Pochodzę z artystycznej rodziny, projektowanie i rękodzieło towarzyszą mi odkąd pamiętam. Pasję do tworzenia wyjątkowych i pięknych produktów przekazali mi rodzice, a ja postanowiłam kontynuować tą twórczość. Początkowo chciałam zająć się sprowadzaniem walonek z Białorusi, aby tu, w Polsce, nadawać im niepowtarzalny charakter. Szybko zrezygnowałam z tego pomysłu, ale wciąż chciałam realizować się twórczo. Narodził się pomysł szycia torebek dla znajomych – to początki marki FARBOTKA.

Dlaczego motywy folklorystyczne są tak ważne w tym, co Pani robi? Folklor jakiego kraju jest dla Pani inspiracją i dlaczego?

Inspiracją jest dla mnie otaczający mnie świat: natura, sztuka, ludzie. Od kilkunastu lat mieszkam w Polsce, dlatego pomysły na moje projekty czerpię z tradycji i kultury ludowej. Polski folklor jest ciągle w modzie, klienci szukają ciekawych produktów z elementami polskiego folkloru, a ja staram się przenosić je na swoje produkty, wychodząc w ten sposób naprzeciw oczekiwaniom moich Klientów, którzy także stanowią dla mnie inspirację.

W jaki sposób powstają Pani produkty?

Zawsze celem priorytetowym jest zadowolenie moich klientów i klientek, dlatego produkty są na tyle różnorodne, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Projekt nowego produktu zaczyna się na papierze, następnie powstaje prototyp, który osobiście testuję, aby sprawdzić co mogłabym dodać, a które elementy są zbędne. Gdy ostateczna decyzja zapadnie, rozpoczynamy produkcję. Jedna torebka wymaga zaangażowania około 5 osób w proces produkcyjny. Wszystkie produkty marki FARBOTKA są ręcznie szyte, dzięki czemu ich jakość jest na najwyższym poziomie.

Co przekonuje klientki do Pani wyrobów? Jak udało się wypromować markę?

Pierwsze projekty realizowałam dla moich znajomych i tak marketingiem szeptanym zyskiwałam kolejnych klientów. Gdy firma zaczęła się rozwijać, pojawiła się reklama w lokalnej prasie. Od kilku lat jestem obecna na Jarmarku Dominikańskim w Gdańsku, gdzie najlepszą reklamą marki jest jej twórca. W 2017 roku FARBOTKA została wyróżniona Certyfikatem Marka Lubelskie, natomiast kilka tygodni temu otrzymała nominację do prestiżowej nagrody Dobry Wzór 2018.

Produkty marki FARBOTKA, tak jak już wspomniałam, są bardzo wysokiej jakości ze względu na to, że są od podstaw produkowane ręcznie. Klientki cenią sobie produkty „handmade”. Klientki szczególnie pokochały kolekcję torebek PURO – są to wyjątkowe torebki z wymiennymi klapkami. Produkt daje nieograniczone możliwości stylizacyjne, a co najważniejsze jest bardzo praktyczny. Bez przekładania rzeczy z jednej torebki do drugiej można sprawić, że sportowy look torebki zmieni się w dodatek do „małej czarnej” – wystarczy zmienić klapkę. Jest to flagowy produkt marki FARBOTKA, produkt wyjątkowy na rynku polskim i zagranicznym.

Dziękuję za rozmowę! Zajrzałam na ich stronę na facebooku. Mnóstwo pozytywnych opinii. Klientki chwalą sobie jakość towarów, ogromny wybór, unikatowe wzory, przemiła obsługę w sklepie stacjonarnym. Zamieszczone zdjęcia torebek i innych produktów cieszą oko. Drogie dziewczyny! Mamy dla Was niespodziankę – podczas warsztatów w Gliwicach będzie można kupić torebki Farbotki o 40 % taniej. Zapraszamy!   

Powiązane artykuły

Dżinsy i T-shirt

Dżinsy i T-shirt

Metamorfoza Marleny

Metamorfoza Marleny